Aura Ferrer guanya el premi Salvador Pàniker de l'Associació Dret a Morir Dignament Catalunya

lassociacio-dret
Al centre, Aura Ferrer, en rebre el premi Salvador Pàniker

L'alumna del Grau en Infermeria del Campus d'Igualada Aura Ferrer ha estat guardonada el premi Salvador Pàniker, que atorga l'Associació Dret a Morir Dignament Catalunya, pel seu treball Final de Grau "Campanya de difusió del Document de Voluntats Anticipades (DVA)", del qual va ser tutora la professora Clara Lago.

El treball planteja un projecte de campanya publicitària per donar-lo a conèixer entre la població. Com s'ha pogut constatar amb dades de fonts oficials el seu ús no està gaire estès entre la població catalana (menys d'un 1% l'ha registrat) i la seva aplicació contribueix a una millora assistencial pel que fa al respecte a l'autonomia i llibertat de les persones ateses. Paral·lelament, també busca que els receptors es plantegin qüestions com la mort i la malaltia i en comparteixin la seva visió amb altres persones, aportant així un granet de sorra a trencar temes tabú com són aquests.

El premi va ser lliurat el passat 27 de novembre durant la Lliçó inaugural de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia al Campus d'Igualada.