Graus i màsters oficials, amb un cost màxim de 27,67 euros per crèdit

El Govern aprova el Decret de preus públics universitaris pel curs 2021-2022

classe infermeria
Almunes de 1r. del grau en Infermeria

El Govern autonòmic va aprovar la setmana passada el Decret 300/2021, de 29 de juny, pel qual es fixen els preus dels serveis acadèmics a les universitats publiques de Catalunya i a la Universitat Oberta de Catalunya per al curs 2021-2022.

Estudiar un dels graus que s’imparteixen a la FIF costarà 27,67 euros per crèdit el proper curs 2021-2022.

El text fixa una reducció de fins al 40% en els màsters oficials per equiparar-los als estudis de grau amb coeficient C, els de més quantia, situant el preu als 27,67 euros, la qual cosa suposa un abaratiment de 18,44 euros.

Si es tracta de segones matrícules, el preu per crèdit a les titulacions de grau de la FIF puja fins a 34,17€.

El Govern català preveu mantenir el sistema d'ajuts (beques Equitat) per a l'estudiantat dels graus i dels màsters que habiliten per a l'exercici professional que es troben en els trams 1 i 2 de renda, "de manera que cap persona amb mèrits suficients quedi exclosa dels estudis per raons econòmiques", segons el decret.

De cara al proper curs acadèmic, la Generalitat treballa en un pla sectorial que preveu una presencialitat del 70 per cent a les universitats.

La decisió final es prendrà en les pròximes setmanes.