La FIF participa en un projecte europeu INTERREG-POCTEFA

Les professores de la FIF Anna Espart i M. Luisa Guitard participen mitjançant la Càtedra de Desenvolupament d’Organitzacions i Territoris Saludables (Càtedra DOTS) com a socis en el projecte RETSASO (Red Transfronteriza Sanitaria i Social), en el marc del programa POCTEFA 2014-2020-INTERREG,  que és un programa europeu de cooperació territorial creat per fomentar el desenvolupament sostenible del territori fronterer entre França, Andorra i Espanya.

L’objectiu de RETSASO és una millor adequació de la formació, la professionalització i les pràctiques professionals en intervenció social i sociosanitària a l'àrea transfronterera dels Pirineus.

Aquest projecte es desenvoluparà fins a maig de 2022 i està liderat per la Universitat de Perpinyà Via Domitia (França). Hi participen, a la banda espanyola, a més de la Universitat de Lleida, la Universitat de Girona, la Universitat de Saragossa i la Universitat Pública de Navarra. A la part francesa, les següents entitats: FAIRE Economie Sociale et Solidaire, Centre Regional de Formation aux Métiers du Social-ERASME i Etcharry Formation Développement.

L’equip de la càtedra DOTS que participa en el projecte liderat per la professora Isabel del Arco està format per M. Luisa Guitard, Anna Espart, Òscar Flores, Patrícia Silva i Anabel Ramos i centrarà la seva línia de treball en l’apoderament de la població per la promoció de la salut. Treballant en aquesta línia de forma col·laborativa i en xarxa amb els diferents actors sociosanitaris del territori de ponent  i amb  la idea d’integrar-nos en la xarxa RETSASO formant part d’una plataforma transfronterera.

El pressupost total del projecte és de 997.638 euros i compta amb el finançament del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).