Assaig per millorar la mobilitat de persones amb Parkinson

Mitjançant entrenament físic durant sis setmanes

AssaigParkinson
En el programa utilitzaran una cinta de caminar / Foto: IRBLleida

El Grup de Recerca de Cures de Salut (GRECS) de la Universitat de Lleida i l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida (IRBLleida) inicia un assaig clínic per millorar la mobilitat de persones amb la malaltia de Parkinson, mitjançant un programa d'entrenament d'exercici físic personalitzat durant sis setmanes. L'objectiu és capacitar-les per a situacions complexes, com ara travessar per un pas de vianants amb molta gent a esquivar.

Els primers símptomes més evidents del Parkinson són la tremolor, la rigidesa, la lentitud del moviment i la dificultat per caminar, però n'hi ha altres menys coneguts. "Les persones amb aquest trastorn neurodegeneratiu presenten des de l'inici un deteriorament cognitiu molt subtil que es pot agreujar a mesura que avança la malaltia. Aquest damnatge provoca que, quan realitzen diverses tasques a la vegada, puguin caure i/o paralitzar-se", ha explicat la investigadora principal del projecte i professora de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia Helena Fernández Lago.

Les persones participants en l'estudi seguiran un programa de rehabilitació de la marxa totalment individualitzat i personalitzat segons les seues característiques. Ho faran amb una cinta de caminar, enfrontant-se a situacions simulades. El personal investigador avaluarà els símptomes de la malaltia, les capacitats motores i cognitives abans i després de l'assaig, per a mesurar l'abast de la intervenció.

Les persones interessades poden contactar amb l'equip investigador amb un correu electrònic a dif.neurorehab@udl.cat, al telèfon 973 702464 o contestant un formulari a Internet.

L'assaig està finançat per l'Institut de Salut Carlos III del Ministeri de Ciència i Innovació (PI20/00403), i compta amb l'aprovació del Comitè d'Ètica d'Investigació Clínica de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova.

Text: Comunicació IRBLleida / Premsa UdL

MÉS INFORMACIÓ:

Formulari per participar a l'assaig