Un projecte amb participació de professorat de la FIF obté finançament de l'Instituto Carlos III

fotografia_Quim_Roser
L'IRB Lleida. Foto: IRB Lleida

L'Instituto Carlos III ha concedit una subvenció de 2.344.100 € al projecte Impact of Sleep-disordered Breathing Management in Systemic Hypertension Control: METASLEEP, liderat pel responsable del grup Investigació translacional en medicina respiratòria, Ferran Barbé Illa i que compta amb la participació de diversos membres del professorat de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia i centres sanitaris de Catalunya, Andalusia, Balears, Cantàbria, Castella-la Manxa, Madrid, Extremadura, La Rioja i Euskadi.

L'Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida coordinarà aquest projecte, amb una durada de 3 anys. L'objectiu és implementar un nou sistema de gestió de la hipertensió arterial i identificar un perfil molecular que permeti desenvolupar un model no invasiu amb utilitat clínica. "Aquesta recerca permetrà l'expansió del model d'atenció als pacients amb apnea del son i hipertensió que seguim a Lleida a la resta del territori nacional", destaca Barbé.

Estem convençuts que per la seva dimensió i caràcter multicèntric tindrà un impacte positiu i significatiu en la producció i la dinàmica investigadora de la Facultat i de la UdL.

Text: Comunicació IRBLleida / Premsa UdL