Inauguració del curs acadèmic a la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia

''El càncer m'ha convertit en un nen amb ment de 23 anys''

Marc Taurel a la FIF
Marc Taurel i la seva família a la FIF

Marc Taurel és un noi divertit i que actua amb naturalitat. El que més li agrada són les festes que s'organitzen a l'hospital quan els seus amics reben l'alta.

"A vegades crec que els nens de la meva edat semblen més petits, ploren per qualsevol ximpleria, unes situacions que es poden arreglar amb facilitat". Marc Taurel, pacient de l'Hospital de Sant Joan de Déu amb osteosarcoma, un càncer d'ossos, té 10 anys, però "m'han realitzat uns càlculs científics que han determinat que he madurat com una persona de 23 anys". "Per això no congenio molt amb els meus companys de 6è de Primària, però en canvi em sento còmode amb els amics que pateixen o han patit un càncer", explica.

Taurel va ser ahir l'encarregat d'impartir la lliçó d'inauguració del curs acadèmic en la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia a l'Aula Magna de l'edifici de Ciències de la Salut que va estar repleta d'estudiants.

Amb el títol de "Creixent abans d'hora", Taurel va explicar la seva experiència acompanyat de la seva família. "La meva il·lusió és realitzar un tour per Catalunya i Espanya per a córrer la veu sobre la realitat del càncer infantil -que sofreix des dels 8 anys- i aconseguir que les administracions i les empreses privades destinin més diners a sufragar la recerca d'aquesta malaltia".

L'única cosa que fa canviar d'humor al jove Marc Taurel i li provoca "una mica de mal" és quan un dels seus col·legues hospitalitzats se'n va "a les estrelles".

La Mañana | Xavier Nadal