Inici dels cribratges massius de COVID-19 a les universitats catalanes

El Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya ha programat dates per a fer cribratges massius a les universitats catalanes.

Als campus de Lleida de la UdL es farà els dimecres i dijous.

La informació que derivi del cribratge és important per a definir les mesures de contenció de la pandèmia en les properes setmanes, i pot ser determinant per assolir la normalitat acadèmica, i ciutadana en general, en un temps no gaire llarg.

Les proves són de caràcter voluntari i estan adreçades a les persones asimptomàtiques de qualsevol edat, tant estudiants com personal de la UdL. En el cas d'estudiants que per la seva programació acadèmica no hagin de ser a Lleida en aquestes dates, podran fer les proves en altres campus universitaris; recíprocament, estudiants d'altres universitats que siguin de Lleida es podran inscriure i fer el cribratge a la UdL.

Els punts de cribratge de la FIF són: horari de 9 a 14 h i de 15 a 19 h

• 22 d'abril: Ciències de la Salut. Sala d'estudi Montserrat Roig de la Facultat de Medicina.

Campus d'Igualada: Horari d'11 a 17 h

• 13 d'abril, al Pla de la Massa.
  • 15 d'abril, a la Teneria.

Formulari per demanar hora:

Us heu d’inscriure mitjançant aquest aplicatiu, que la UdL utilitza també per altres serveis. Requereix registrar-se, tràmit que es pot fer al moment.

Es pot triar lliurement qualsevol dels punts de cribratge, independentment del campus on el o la sol·licitant estudiï o treballi.

Proves:

En els punts de cribratge les persones podran fer-se les proves següents:

1. PCR mitjançant automostra nasal.

2. Test serològic ràpid (amb sang capil·lar).

En participar-hi podreu decidir si us feu ambdues proves o només una d’elles. En el cas d’optar per les dues proves, es durà a terme primer la PCR i després la serologia.

Els resultats de les proves PCR es podran descarregar a través de l'aplicació La Meva Salut de l'ICS.