Premi Extarordinari de Doctorat de la UdL per a la Dra. Olga Masot Ariño

La Universitat de Lleida ha atorgat el Premi Extraordinari de Doctorat dins de l'àmbit de la Medicina i la Cirurgia a la Dra. Olga Masot Ariño per la seva tesi Dehydration in older people institutionalised in nursing homes: prevalence, associated factors and approach, dirigida per la Dra. Teresa Botigué Satorra.

L'objectiu de la tesi va ser va ser determinar la prevalença i els factors associats a la deshidratació en la gent gran institucionalitzada.

Per això, es van portar a terme dos scoping reviews i un estudi descriptiu transversal a una residència de Lleida.

Com a resultats, ressaltar la magnitud del problema de la deshidratació, present en 3 de cada 4 residents, i un dels seus factors associats, la baixa ingesta hídrica, sent un terç d’ells els que no bevien suficientment.

Els resultats obtinguts ajuden a identificar i comprendre els seus factors en la gent gran institucionalitzada. Per tant, serveixen de base per a desenvolupar futures estratègies per al seu abordatge, donat que no s’ha trobat evidència en el nostre territori.

Podeu consultar la tesi a https://dialnet.unirioja.es/servlet/tesis?codigo=234237

Enhorabona Dra. Olga Masot!