Primera promoció d’infermeres i infermers formats al Campus d'Igualada

Els estudis es van recuperar a la capital de l'Anoia al 2015 de la mà de la UdL

orlesigualdaUdL2019fif
L'acte s'ha celebrat al Teatre Municipal l’Ateneu d’Igualada. FOTO: Joan Solé
La primera promoció d’infermeres i infermers del Campus Universitari Igualada-UdL, 37 noies i nois, ha recollit aquest divendres les orles acadèmiques en un acte al Teatre Municipal l’Ateneu d’Igualada. Es tractava d’una celebració amb un significat especial per a la capital de l'Anoia que des de feia 39 anys no veia graduar-se una promoció d’Infermeria, ja que l'Escola d'ATS Nuestra Señora de la Piedad del Santo Hospital de Igualada va tancar portes als 80. Aquests estudis tornaven a Igualada de la mà de la Universitat de Lleida (UdL) ara fa quatre anys.

L'acte ha comptat amb la presència la consellera d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, Àngels Chacón, el rector de la UdL, Jaume Puy, l'alcalde d’Igualada, Marc Castells, així com de la degana de la Facultat d’Infermeria i Fisioteràpia (FIF), Judith Roca, la secretària acadèmica del centre, Ana Lavedán i el president del Consell Social de la UdL, Delfí Robinat.

El rector de la UdL ha demanat a les graduades i graduats que lluitin per ser bons professionals i bons ciutadans, perquè "si volem tenir una societat integradora, cohesionada i respectuosa amb el medi ambient amb serveis de qualitat i bon nivell de vida, hem de construir-la entre tots, en especial, amb els professionals de la salut”.

Per la seua banda, la consellera d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, Àngels Chacón, ha recordat els esforços per recuperar els estudis d'Infermeria a Igualada i s'ha compromès a acabar el Campus Salut, que s’ubicarà al passeig Verdaguer, a aconseguir la denominació d’Hospital Universitari de l’Hospital d’Igualada i a impulsar la creació de postgraus i màsters.

L’alcalde d’Igualada ha qualificat d'històrica la promoció després de més de 35 anys sense tenir-ne cap i ha agraït a la UdL la seua aposta per Igualada.

Pel que fa al padrí de la promoció, Ramon Roca, president del Grup Ros-Roca i expresident del Consell Social de la UdL, ha centrat el seu discurs en els valors que com a persones i professionals es necessiten, al seu parer, al llarg de la vida: la felicitat, la fidelitat a uns principis, l’autoestima, el compromís, la passió, la imaginació, les emocions, la valentia, la intuïció, l’ambició, la sinceritat, la humilitat, la gratitud. Per acabar, els estudiants han volgut fer un homenatge al professorat que els ha acompanyat al llarg d’aquests anys, com ara a la professora Glòria Tort, que ha rebut l’obsequi com a 'padrineta' de les orles.

TEXT: LIDERA COMUNICACIÓ/PREMSA UdL