Distinció Jaume Vicens Vives per a un projecte de la FIF i l'EPS

52358788992_504c92cd50_o
Lliurament de la distinció a la Dra. Judith Roca. Foto: UdL

El Govern de Catalunya ha guardonat un projecte de la Facultat d’Infermeria i Fisioteràpia i de l’Escola Politècnica Superior amb un dels sis premis Jaume Vicens Vives 2022.

El Projecte SAVI (Simulació Audiovisual Interactiva), l'equip del qual està format per la  Dra. Judith Roca, el Sr. Daniel Medel, la Dra. Tània Cemeli, el Sr. Francesc Sevilla, la Sra. Carme Campoy i la Sra. Alba Torner totes elles de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia i el Dr. Jordi Vilaplana de l'Escola POlitècnica Superior, ha estat reconegut en la categoria col·lectiva "pel seu paper d'agent de transformació en l'ensenyament i l'aplicació pràctica dels estudis universitaris d'infermeria, la seua tasca per millorar les habilitats i competències dels estudiants d'aquest grau, tot facilitant la transferència dels coneixements adquirits a la pràctica clínica, amb l'impacte consegüent sobre la salut dels futurs pacients".

Es tracta d’una eina d'aprenentatge en simulació clínica virtual per a l'estudiantat del Grau en Infermeria de la UdL i s'ha implantat tant a la capital de l'Anoia com a Lleida.

La simulació virtual s'ha realitzat utilitzant pacients estandarditzats en escenaris clínics (unitat d'hospitalització) gravats al centre de simulació 4DHealth d'Igualada. L'experiència ofereix la possibilitat a l'alumnat d'encarar un cas clínic que va evolucionant segons les decisions que es vagin prenent. Per tant, hi ha diferents possibilitats de resolució, igual que passaria en una situació assistencial real.

El contingut audiovisual s'ha introduït en una aplicació en línia mitjançant una pàgina web, creada específicament per aquest projecte, on l'estudiant és capaç d'explorar, manipular o interactuar amb elements de la realitat clínica com si fos un professional de la salut. Inclou qüestionaris i píndoles formatives sobre els casos, per reforçar l'aprenentatge.

El guardó va ser lliurat en el marc de l'acte d'inauguració del curs acadèmic 2022/2023 del sistema universitari català, que es va celebrar el 15 de setembre a la UdL amb la presència del president de la Generalitat, Pere Aragonès.

Vídeo de l'acte d'inauguració del curs 2022-2023 del sistema universitari català